Pagina's

zondag 1 december 2013

Online marketing: Zorg voor 'de catch!'

Flickr / SalFalko
Iedere gebruiker van internet kent het wel: 'de informatie overload'. Doordat er zoveel informatie te vinden is op het net vindt je niet de juiste informatie die je zoekt. Met online marketing is hier op in te spelen. Hierdoor zorg je ervoor dat juist die internetter die bekend staat als 'de luie bank internetter' bij jou producten of diensten terecht komt. Je zorgt er voor dat je een 'catch' creëert waarbij je de aandacht van je doelgroep weet te trekken.

Online marketing brengt je dichter bij je doelgroep, en het hoeft daarbij ook niet veel te kosten. Niet voor niks de reden dat veel grote bedrijven maar ook juist kleine bedrijven en startende ondernemers succes boeken met het gebruik van online marketing. Er zijn honderden dan wel duizenden voorbeelden te geven waarbij online marketing en een combinatie met social mediamarketing succesvol worden ingezet. Vaak wordt dit gedaan met één gedachte in het achterhoofd: 'aandacht genereren en een 'catch' met de doelgroep creëren.' En juist dat laatste is erg belangrijk.

Met de onderstaande tips is het mogelijk om deze 'catch' te creëren.
  1. Zorg voor humor of afwijking
    Met humor bereik je een catch bij je doelgroep. Humor bindt mensen en bindt dus ook de doelgroep aan jou. Door juist met humor een afwijkende invalshoek te creëren trek je de aandacht op jou product.
  2. Gebruik succesverhalen
    Met succesverhalen kan je eigen product of dienst beter laten leven bij je doelgroep. Vertaal de succesverhalen naar een algemeen advies om zodoende je eigen expertise te vergroten. 
  3. Ga in op trends en hypes
    Trends en hypes genereren nieuwswaarde. Hier kan je met je eigen producten of diensten goed op inspelen door deze trends en hypes naar jou activiteiten te vertalen. Daarmee geef je dus ook vernieuwing binnen je eigen bedrijf aan wat de doelgroep interessant vindt. 
  4. Gebruik cijfers om je krachten te bevestigen
    Mensen raken overtuigd door het gebruik van cijfers. Producten of diensten kan je ondersteunen door te vermelden dat al 65% van je doelgroep gebruikt maakt van jou product of dienst. Hierdoor geef je, je doelgroep het idee dat ook zij mee moeten doen.
  5. Emotie om je verhaal te ondersteunen
    Emotie bindt mensen aan een dienst of product, dus maak hier dan ook effectief gebruik van. Laat zien dat mensen die jou product of dienst gebruiken zich beter voelen, beter presteren, of meer succes behalen. Een goed voorbeeld doet namelijk al snel volgen. 

Geen opmerkingen: